Brochures

Kranten of magazines hebben een wat vluchtiger karakter. Met een brochure duik je dieper het onderwerp in. Sta je ook langer stil bij één thema. Creëer je een uitgave die je wat langer wil bewaren. Om er nog eens rustig voor te gaan zitten, om ’m aandachtig door te nemen.

Brochures

Kranten of magazines hebben een wat vluchtiger karakter. Met een brochure duik je dieper het onderwerp in. Sta je ook langer stil bij één thema. Creëer je een uitgave die je wat langer wil bewaren. Om er nog eens rustig voor te gaan zitten, om ‘m aandachtig door te nemen.

Het mooie plan

Voor diverse verkoopbrochures van woningcorporatie Havensteder leverde ik de tekst. Het Mooie Plan combineert stedelijk wonen met het groene karakter van Lombardijen. Schrijven met beleving was ook hier een mooi plan. Je wilt aspirant kopers immers verleiden met een verhaal over groen, ruimte, veilig spelen, rust en ruimte.

Blik op…

“Het behaalde JCI-keurmerk bewijst dat we een ziekenhuis van topkwaliteit hebben.” Dat zegt de directie van het Maasstad Ziekenhuis in een boekje voor (nieuwe) medewerkers. De zorginstelling verlegt telkens z’n ambitie. In deze speciale uitgave halen artsen en andere medewerkers behaalde resultaten aan. Ik interviewde en verzorgde de bondige teksten.

De kern raken

“Ruud Slagmolen hielp TenCate met een corporate en diverse divisie- en beursbrochures. Door aandachtig te luisteren en de boodschap heel doel(groep)gericht in wervende teksten te vertalen, weet hij niet alleen de kern van de zaak te raken, maar deze ook doeltreffend neer te zetten.”

Lees de gehele review van TenCate

ING brochurelijn (52)

Betalen, sparen, beleggen, een creditcard regelen… Toen de Postbank ING werd moest de hele brochurelijn worden aangepast. En dat betekende meer dan het omkleuren van blauw naar oranje. Alle productbrochures kregen een meer wervend karakter en een focus op potentiële klanten. Voor de ruim 50 brochures schakelde ik ook collega’s in.

Toch liever een magazine? Check de online en offline voorbeelden

Uitgaven Marktgroepen

Met geavanceerde composietmaterialen draagt Koninklijke TenCate bij aan een ontspannen én een veilige vlucht. De multinational ontwikkelt en produceert hightech weefsels en materialen. Markten variëren van luchtvaart en bescherming tot sport en recreatie. Voor diverse markbrochures realiseerde ik ‘belevingsvolle’ redactie.

Een corporate brochure als magazine? Kan prima!

Check it out

Experience brochures

Beleving is hét sleutelwoord van vandaag. We maken niet meer een uitje, maar gaan op avontuur en doen unieke ervaringen op. Bijvoorbeeld Afrika beleven in de Brabantse bossen. Of met de hele groep de boom in bij Klimrijk Brabant. Voor Libéma realiseerde ik de redactie van veel brochures voor uiteenlopende doelgroepen.

Wil je ook een (tekst voor een) brochure?

Bel of mail Ruud Slagmolen