Tekst & reportage
Grijpt die tekst je bij de keel? Maakt dat verhaal iets bij je los? Mooi, want als lezer wil je verleid worden. Of dat nu met een reportage is of een commerciële tekst. Beleving in redactie. En in fotografie. Alles om te boeien en te binden.
Tekst & reportage
Grijpt die tekst je bij de keel? Maakt dat verhaal iets bij je los? Mooi, want als lezer wil je verleid worden. Of dat nu met een reportage is of een commerciële tekst. Beleving in redactie. En in fotografie. Alles om te boeien en te binden.
Fiets Actief
Asperges proeven in Brabant, op kerkenpad gaan in Limburg en architectuur opsnorren in Rotterdam of zelfs Mozart achterna… Het lifestyle magazine Fiets Actief schakelt Ruud Slagmolen al ruim twaalf jaar in voor het maken van routereportages. Naast route lever ik ook de tekst en het beeld.
Handige combi: tekst én beeld!
Check mijn fotografie
24/7
Maak je als vakantieganger aan de Spaanse kust een ernstige schuiver, dan komt SOS International in actie voor de repatriëring. Met een stretchervlucht zet de alarmcentrale een goed geolied proces in werking. Voor relatiemagazine 24/7 nam ik pen en camera mee tijdens onder meer de KLM-vlucht. “Ga u daar maar liggen.” .
Waardevolle combi
“Dat Ruud lekker leesbare teksten én professionele foto’s verzorgt, was in ons geval een waardevolle combinatie. Het scheelde enorm veel tijd en geregel. Bovendien: afspraak is afspraak. Ruud houdt zich aan deadlines, en denkt ook kritisch en creatief mee om samen de uitgave nog beter te maken.”
Carla van Zuijlen, Maasstad Ziekenhuis
RESULTS
De A15 berijdbaar en de Rotterdamse haven bereikbaar houden. De Verkeersonderneming begon met een afgebakende opgave. Inmiddels maakt het mijden van de spits steeds meer plaats voor duurzame gedragsverandering. Werknemers spelen daarin een belangrijke rol.
KOMPAS
Royal IHC levert wereldwijd innovatieve schepen en onderdelen voor onder meer de offshore en de bagger- en mijnbouwindustrie. Voor personeelsmagazine KOMPAS interview en fotografeer werklui op de kades, maar ook engineers die innovatieve toepassingen belichten. Dat leidt tot opmerkelijke reportages.
Leer beter schrijven!
Wat maakt een tekst effectief? Is het de aansprekende kop of de lekker leesbare bodytekst? En hoe goed weet je de boodschap over te brengen? Je wilt met een tekst immers ook iets bereiken. Hoe je dat doet, leer je tijdens de praktische workshop ‘Mijn Tekst is Top’.
Campagnes
‘Het recept voor het goede leven in Toscane is verrassend eenvoudig. Neem een prachtig, glooiend landschap en meng dat met intieme middeleeuwse stadjes en sfeervolle terrasjes. Strooi royaal met imponerende palazzi en maak het af met een bruisende Prosecco.’ Voor Interhome schreef ik belevingsvolle advertorials.
MECC Maastricht
‘Waarschuwing! Openen van deze doos heeft een oogverblindend effect.’ In die doos ontdekken ontvangers fonkelende MECC Suites. Ideaal voor een kerstborrel of nieuwjaarsbijeenkomst. Creëer sfeer, kom met een aantrekkelijk aanbod en verleid de ontvanger tot interactie. Zo leverde ik mijn bijdragen aan deze campagne van MECC Maastricht.